Zuglói Egészségfejlesztési Iroda

3 SZUPER BICIKLITÚRA HOSSZADALMAS UTAZÁS NÉLKÜL

2017. július 05. - szilagyilaszlo

Vitán felül áll, hogy a kerékpározás nagyszerű módja annak, hogy a nyár legnagyobb részét a szabadban töltsük. A nagy hőségben jólesik a hűsítő menetszél, élvezhetjük a jó időt, és mindezt szinte ingyen. Régi bicajunkat egy jó bringaszervízben néhány ezresért felkészítik az idényre, ha pedig nincs kéznél, akár már napi 200 forintért is bérelhetünk egy drótszamarat. A kerékpározásban az is jó, hogy szinte semmi felkészülést nem igényel, bármilyen edzettségi szinten élvezetes és akkor is elindulhatunk felfedezni a környéket, ha csak egy órát tudunk rászánni. És a sportérték mellett városon belül az egyik leggyorsabb közlekedési eszköz is. A munkába például versenyszerűen is járhatunk vele. Vigyázzunk, mert hamar függőséget okoz!

1. Budapesti Duna-kör

A Duna-kör egy 23 kilométeres könnyű túra, nem igényel felkészülést. A Művészetek Palotájától indulva bicikliúton tekerünk át a hídon, majd a Duna partján a folyással ellentétesen haladunk tovább a Műegyetem, a Gellérthegy és az Erzsébet híd irányába. A Clark Ádám térnél a Hunyadi János utcán a Budai Vár felé vesszük az irányt. A Tárnok utcán haladva elérjük a Mátyás templomot, majd a Halászbástyát is útba ejtjük. A várat a Bécsikapun át hagyjuk el, majd a Hattyú utcán keresztül a Batthyány térre jutunk ki. Itt ismét a kerékpárúton haladunk egészen a Szentlélek térig, ahonnan az Árpád hídon keresztül begurulunk a Margitszigetre. A Margit hídon áttekerünk Pestre, a Jászain át egészen az Országházig. Az Antall rakparton, majd a Jane Haining rakparton és az alsórakparton végigmegyünk egész a Szabadság hídig, itt a Vásárcsarnok mellett a Sóház utcába hajtunk be, és a Közraktár utcán jutunk el a Petőfi hídig, ahonnan már kerékpárúton suhanunk vissza a kiindulási ponthoz.

(A kép csak illusztráció)

2. Budapestről Szentendrére és vissza

34 kilométeres, könnyű kerékpártúra, ami egész napos programnak is kiváló, hiszen Szentendrén érdemes pihenőt tartani, néhány órát elidőzni, ebédelni, bámészkodni. A túra az Újpesti vasúti híd budai lábától indul, ahonnan a Római-parton tekerünk ki Szentendréig. A visszaút a Bükkös-patakon át a 11-es főúton átkelve Pomáz felé visz, majd Budakalászra érve csatlakozunk ismét a kerékpárútra, amelyen jobbra fordulva visszajutunk a fővárosba. Nagyon szép út, családi programnak is kiváló.

(Kerékpárút az ártéri erdőn át. Fotó: FuniQ)

3. Budapest–Gödöllői-dombság túra

Zuglóból indulva a kerékpártúra 105 kilométer hosszú, közepes erőnléti felkészültséget igényel, gyakorlott bringásoknak ajánlott. A túra útvonalának körülbelül fele közepesen forgalmas közutakat érint. A Városligettől induló túra kemény edző kör, hétvégén esetleg családi kirándulásra is alkalmas, de csak azoknak, akik rendszeresen közlekednek kétkeréken. A Városligetből a Kerepesi és Keresztúri úton keresztül jutunk el Rákoskeresztúrra, majd onnan Pécelre. Innen a Rákos-patakot követjük egészen Isaszegig, majd Zsámbok felé fordulunk. Vácszentlászlón balra fordulunk, majd Valkón keresztül szép erdős környezetben emelkedik az út. Így jutunk el Gödöllőre, ahol a vasúti átjáró után jobbra fordulunk Szada felé, majd tovább Mogyoródra, végül Fótra. A Régifóti és a Rákos úton, a Körvasút soron, majd az Erzsébet királyné útján jutunk el a célig, a Közlekedési Múzeumig.

(A kép csak illusztráció)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.